Vrednote podjetja – kako jih definirati?

Vaše poslovne vrednote so temeljne filozofije, ki usmerjajo vaše podjetje in vaše zaposlene. To so ideali, na katerih temelji vaše delovanje. Odražajo lahko način, kako ravnate drug z drugim, kako ravnate s strankami ali pa celo kakšno spremembo ali izboljšavo, ki jo želite uvesti v skupnosti ali svetu.

Vrste vrednot podjetja

Obstajata dve glavni vrsti vrednot podjetij:

Temeljne vrednote podjetja

Temeljne vrednote podjetja so vrednote, ki so globoko zasidrane v vašem podjetju in zaposlenih. Pomembno je poudariti, da imate temeljne vrednote podjetja, ne glede na to, ali ste jih formalno določili ali ne. Pogosto se v podjetjih, ki svojih vrednot niso opredelila, temeljne vrednote naravno razvijejo skozi interakcije in vedenje zaposlenih.

Temeljne vrednote podjetja so lahko pozitivne ali negativne. Ena izmed temeljnih vrednot podjetja Google je na primer: “Osredotočite se na stranko in vse ostalo bo sledilo.” To je pozitivna temeljna vrednota.

Če pa denimo nikoli niste definirali ali posredovali temeljnih vrednot svojim zaposlenim, se lahko razvije kultura ravnodušnosti ali celo sovražnosti do strankinih težav. To je negativna vrednota, ki se je razvila sama od sebe.

Če svojih temeljnih vrednot ne opredelite, jih bo vaše podjetje in zaposleni razvili naravno, vendar morda ne bodo tiste vrednote, ki si jih želite.

temeljne vrednote podjetja

Aspiracijske vrednote

To so vrednote, ki morda še ne obstajajo v vašem podjetju, a jih kljub temu želite gojiti in razvijati.

Na primer, ameriški podjetje Whole Foods ima vrednoto prakticiranja zmagovalnih partnerstev z dobavitelji. To je vrednota, ki ni bila popolnoma uveljavljena, ko so jo opredelili. Namesto tega se je Whole Foods odločil, da bo to postala vrednota, in so temu primerno prenovili svoje prakse sodelovanja z dobavitelji.

Vaše aspiracijske vrednote se lahko nanašajo na način, kako zaposlujete in ohranjate zaposlene, kako vračate skupnosti ali celo kako dosežete cilje trajnostnega razvoja. Lahko so karkoli, kar vi in vaša ekipa menite, da je pomembno. Najbolj pomembno pa je, da se bodo aspiracijske vrednote uskladile z ideali vaših zaposlenih. Namreč samo s podporo zaposlenih lahko pridete do točke, da aspiracijsko vrednoto spremenite v temeljno vrednoto.

Pomen vrednot podjetja

Na prvi pogled se lahko zdi, da so vrednote podjetja le besede, zapisane na papirju. Vendar, ko celotna organizacija sprejme vrednote in jih uresničuje, lahko te vrednote dejansko vplivajo na vaše podjetje in vašo končno poslovno uspešnost.

Kako pomembne so vrednote podjetja za blagovno znamko in poslovanje? Rezultati ene izmed anket podjetja Deloitte nam povedo, da 94 % izvršnih direktorjev verjame, da je močna kultura na delovnem mestu pomembna za poslovni uspeh. Vendar to ni edini podatek, ki potrjuje pomen poslovnih vrednot.

Primeri vrednot podjetja

Niste prepričani, kje začeti z opredeljevanjem temeljnih vrednot vašega podjetja? Spodaj je nekaj primerov vrednot podjetij, ki vam lahko pomagajo pri iskanju idej:

  • Timsko delo
  • Raznolikost in vključenost
  • odgovornost
  • skrb za stranke
  • inovativnost
  • vračanje nazaj skupnosti
  • trajnost
  • učenje
  • integriteta