Vizija podjetja opisuje, kaj podjetje želi doseči na dolgi rok – običajno v časovnem obdobju od pet do deset let ali včasih celo dlje. Kako že ime pove prikazuje vizijo, kako bo podjetje izgledalo v prihodnosti, in določa jasno smer za načrtovanje in izvajanje strategij na korporativni ravni.
Zakaj je vizija podjetja pomembna?
Vizija podjetja je neobvezen del vašega poslovnega načrta. Torej ni nujno, da jo imate, vendar prinaša več koristi – zato vizije vsekakor ne zanemariti. V splošnem imamo 3 glavne razloge zakaj:
- Vodi organizacijo in njene zaposlene. Opredeljuje skupni cilj, h kateremu vsi stremijo, in služi kot referenca pri odločanju.
- Prispeva k gradnji blagovne znamke. Jedrnato pojasnjuje deležnikom, zakaj počnete, kar počnete, in jim pomaga povezati se z vašo blagovno znamko.
- Povečuje vključenost zaposlenih. Zaposleni, ki jim je vizija njihove organizacije smiselna, dosegajo višjo raven angažiranosti in zadovoljstva. Dobro napisana izjava o viziji motivira in navdihuje zaposlene, da podpirajo strateške cilje organizacije.
Ključni elementi dobre vizije podjetja
Čeprav podjetja ne bi smela biti preveč ambiciozna pri opredeljevanju svojih dolgoročnih ciljev, je ključnega pomena, da v izjavi o viziji določijo večji in daljši cilj, ki sporoča aspiracije podjetja in motivira občinstvo. Spodaj so navedeni glavni elementi učinkovite izjave o viziji, ki jo pogostokrat najdemo med uspešnimi podjetji:
- Usmerjenost v prihodnost
- Motivirajoča in navdihujoča
- Odsev kulture in temeljnih vrednot podjetja
- Namenjena prinašanju koristi in izboljšav organizaciji v prihodnosti
- Določa razlog obstoja podjetja in njegovo usmeritev
Nekaj nasvetov za pisanje vizije
V nadaljevanju predstavljamo 6 nekih smernic oz. nasvetov, ki so vam lahko v pomoč pri postavitvi vaše lastne vizije podjetja:
Poravnajte jo z misijo in vrednotami vašega podjetja. Izjava o viziji naj dopolnjuje izjavo o poslanstvu in vrednotah podjetja ter zagotavlja aspiracijski cilj, ki ga delijo zaposleni in drugi deležniki.
Vključite jo v svojo blagovno znamko in identiteto podjetja. Preglejte obstoječe organizacijske materiale, da zagotovite, da vaša vizija podjetja dopolnjuje, namesto da bi nasprotovala, vaši blagovni znamki in identiteti podjetja. Prilagodite jezik, ki ga uporabljate, tako da ustreza vaši blagovni znamki.
Raziskujte izjave o viziji svojih konkurentov. Poskrbite, da bo vaša izjava drugačna in izstopajoča. Pregledovanje konkurence vam lahko prav tako osvetli, kaj deluje in kaj ne, zlasti glede vpliva in jasnosti.
Naredite jo učinkovito. Nekatere najučinkovitejše izjave o viziji podjetja so kratke (en ali dva stavka) in neposredne. Jezik naj bo preprost in brez žargona.
Bodite drzni. Izjava o viziji je aspiracijska, zato si ne zadržujte pri izražanju. Naštejte največje cilje vašega podjetja in razmišljajte o potencialnem vplivu vaše blagovne znamke, ne le lokalno, temveč tudi globalno. Naj bo vaša vizija izzivalna in ambiciozna, da motivira zaposlene.
Bodite specifični. Vaša izjava o viziji mora opisovati rezultat, ki ga lahko zagotovi le vaša organizacija (konkurenčna prednost) – tisto, kar vas ločuje od drugih podjetij v istem prostoru. Če je vaša vizija preveč nejasna ali splošna, lahko težko pridobite podporo ostalih deležnikov. Zberite prispevke in povratne informacije zaposlenih. Izjava o viziji vašega podjetja je deloma zasnovana tako, da neposredno nagovarja zaposlene, zato je koristno pridobiti njihova mnenja.
Primeri vizij
Vizija podjetja DD Elmont
Na domačem, evropskem in tretjem trgu želimo okrepiti sedanji položaj med ponudniki ter s pomočjo strokovnega kadra postati najbolj zanesljiv in okolju prijazen poslovni partner na področju elektromontaže in vzdrževanja nuklearnih, energetskih, papirniških ter ostalih industrijskih objektov.
Vizija podjetja Krka
UTRJUJEMO POLOŽAJ ENEGA VODILNIH GENERIČNIH FARMACEVTSKIH PODJETIJ V SVETU.
Z lastnim razvojem, mednarodnimi povezavami, fleksibilnostjo in učinkovitostjo uresničujemo vizijo prodornega inovativnega generičnega mednarodnega farmacevtskega podjetja.
Vizija podjetja Ikea
»Ustvariti boljši vsakdan za mnoge ljudi.«Ta vizija presega opremljanje doma. Želimo pozitivno vplivati na svet − od skupnosti, kjer pridobivamo surovine, do tega, kako naši izdelki pomagajo kupcem živeti bolj trajnostno življenje doma.
Če svetu pokažemo, kaj počnemo, in zagovarjamo to, v kar verjamemo, smo lahko del pozitivne spremembe v družbi.