SWOT analiza vam pomaga prepoznati prednosti, slabosti, priložnosti in grožnje za določen projekt ali za celoten poslovni načrt. Uporablja se za strateško načrtovanje in omogoča sledenje tržnim trendom. Spodaj bomo opisali vsak del SWOT okvira in vam pokazali, kako lahko izvedete svojo lastno analizo.
Želite ločiti svojo organizacijo od konkurence? SWOT analiza je tehnika, ki se uporablja za identifikacijo prednosti, slabosti, priložnosti in groženj, da razvijete strateški načrt ali cestno karto za svoje podjetje. Čeprav se morda sliši zapleteno, je pravzaprav precej enostavno.
Ne glede na to, ali iščete zunanje priložnosti ali notranje prednosti, vas bomo korak za korakom vodili skozi proces izvajanja lastne SWOT analize, s pomočjo primerov.
Kazalo vsebine
Kaj je SWOT analiza?
SWOT analiza je tehnika, ki se uporablja za prepoznavanje prednosti, slabosti, priložnosti in groženj za vaše podjetje ali določen projekt. Najbolj jo uporabljajo organizacije – od malih podjetij in neprofitnih organizacij do velikih korporacij – vendar jo lahko uporabite tudi za osebne namene.
Čeprav je preprosta, je SWOT analiza močno orodje, ki vam pomaga prepoznati konkurenčne priložnosti za izboljšanje. Pomaga izboljšati ekipo in podjetje, medtem ko ostajate pred tržnimi trendi.
Kaj pomeni SWOT?
SWOT je kratica, ki pomeni:
- Strengths (Prednosti)
- Weaknesses (Slabosti)
- Opportunities (Priložnosti)
- Threats (Grožnje)
Skupna analiza vseh delov SWOT okvira lahko prikaže širšo sliko vašega trenutnega stanja in vam pomaga ugotoviti, kako napredovati. Poglobimo se v vsak termin in raziščimo, kako lahko prepoznate področja za izboljšave.
Prednosti
Prednosti v SWOT analizi se nanašajo na notranje pobude, ki delujejo dobro. Pregled teh področij vam pomaga razumeti, kaj že deluje. Nato lahko tehnike, ki že dokazano delujejo – torej vaše prednosti – uporabite na drugih področjih, ki morda potrebujejo dodatno podporo, kot je na primer povečanje učinkovitosti ekipe.
Vprašanja za prepoznavanje prednosti:
- Kaj delamo dobro? Ali še bolje: Kaj delamo najbolje?
- Kaj je edinstveno pri naši organizaciji?
- Kaj naša ciljna publika obožuje pri naši organizaciji?
- Kateri produkti ali funkcije prekašajo konkurenco?
Primer prednosti v SWOT analizi: Storitev za stranke: Naša vrhunska storitev za stranke ima oceno NPS 90 v primerjavi s konkurenco, ki ima povprečje NPS 70.
Slabosti
Slabosti v SWOT analizi se nanašajo na notranje pobude, ki ne dosegajo želenih rezultatov. Dobro je najprej analizirati prednosti, nato pa slabosti, da določite izhodišče za uspeh in neuspeh. Prepoznavanje notranjih slabosti predstavlja izhodišče za izboljšanje teh projektov.
Vprašanja za prepoznavanje slabosti:
- Katere pobude so neuspešne in zakaj?
- Kaj bi lahko izboljšali?
- Kateri viri bi lahko izboljšali našo uspešnost?
- Kako se uvrščamo glede na konkurente?
Primer slabosti v SWOT analizi: Vidnost na spletu: Naša vidnost na spletu je nizka zaradi pomanjkanja proračuna za marketing, kar vodi v manj transakcij preko mobilne aplikacije.
Priložnosti
Priložnosti v SWOT analizi so rezultat obstoječih prednosti in slabosti, skupaj z morebitnimi zunanjimi pobudami, ki bodo povečale vašo konkurenčno pozicijo. To lahko vključuje področja, ki jih želite izboljšati, ali pa nova področja, ki jih niste opazili v prvih dveh fazah analize.
Vprašanja za prepoznavanje priložnosti:
- Katere vire lahko uporabimo za izboljšanje slabosti?
- Ali obstajajo vrzeli na trgu za naše storitve?
- Kakšni so naši poslovni cilji za leto?
- Kaj ponujajo naši konkurenti?
Primer priložnosti v SWOT analizi: Marketinška kampanja: Za izboljšanje prepoznavnosti blagovne znamke bomo vodili oglaševalske kampanje na YouTubu, Facebooku in Instagramu.
Grožnje
Grožnje v SWOT analizi predstavljajo področja, ki bi lahko povzročila težave. V nasprotju s slabostmi so grožnje zunanje in niso pod vašim nadzorom. To lahko vključuje vse od globalne pandemije do sprememb v konkurenčni krajini.
Vprašanja za prepoznavanje groženj:
- Katere spremembe v industriji nas skrbijo?
- Kateri novi tržni trendi se pojavljajo?
- Kje nas konkurenti prekašajo?
Primer grožnje v SWOT analizi: Novi konkurent: Novi e-trgovinski konkurent naj bi začel obratovati naslednji mesec, kar bi lahko zmanjšalo število naših strank.
Zakaj je SWOT analiza pomembna?
SWOT analiza vam lahko pomaga izboljšati procese in načrtovati rast. Čeprav je podobna konkurenčni analizi, se razlikuje, ker ocenjuje tako notranje kot zunanje dejavnike. Analiza ključnih področij teh priložnosti in groženj vam bo dala vpogled, potreben za uspeh vaše ekipe.
Prednosti uporabe SWOT analize v različnih situacijah:
- Prepoznava priložnosti za rast
Ena največjih prednosti analize je določitev priložnosti za rast. To je odlično izhodišče za startup podjetja in ekipe, ki želijo napredovati, vendar niso povsem prepričane, kako začeti. - Prepoznavanje področij, ki jih je mogoče izboljšati
Identifikacija slabosti in groženj v okviru SWOT analize lahko postavi temelje za izboljšanje poslovne strategije. - Prepoznavanje tveganj
Ne glede na to, ali imate register tveganj ali ne, je vedno ključno prepoznati tveganja, preden postanejo problem. SWOT analiza vam lahko pomaga obvladovati področja, ki bi lahko igrala vlogo pri obvladovanju tveganj.
Morda se vam bo zdelo koristno povezati SWOT analizo z PEST analizo, ki preučuje zunanje vplive, kot so politični, ekonomski, socialni in tehnološki dejavniki – vse to vam lahko pomaga prepoznati in načrtovati tveganja pri projektih.