Izjava o poslanstvu podjetja je izjava, ki temelji na akciji in določa namen organizacije ter način, kako služijo svojim strankam. To včasih vključuje opis podjetja, kaj počne in njegove cilje.
Če še malo bolje specificiramo; izjava o poslanstvu zagotavlja popolno jasnost glede naslednjega:
“Kaj” vašega podjetja: kaj zagotavljate svojim strankam.
“Kdo” vašega podjetja: kdo ima koristi od vašega izdelka.
“Zakaj” vašega podjetja: zakaj počnete to, kar počnete.
Izjave o poslanstvu podjetja so torej v osnovi neke smernice, po katerih podjetje deluje. Vse, kar počnete kot podjetje, naj bo usmerjeno k vašemu poslanstvu.
Večina izjav o poslanstvu je dolga med enim in tremi stavki, nikoli ne presega 100 besed. Priporočamo, da povzamete svojo izjavo o poslanstvu v enem jedrnatem stavku, da bo jasna in enostavna za sledenje vašemu osebju.
Kazalo vsebine
Zakaj je izjava o poslanstvu pomembna?
Vaša izjava o poslanstvu je bistvena iz treh ključnih razlogov:
- Za komunikacijo zaposlenim, kakšen je namen njihovega dela. Vsa podjetja potrebujejo izjavo o poslanstvu, da zagotovijo, da vaši zaposleni jasno razumejo namen, ki jih vsakodnevno vodi pri delu.
- Za združitev vodstvene ekipe v eno samo smer za podjetje. Izjava o poslanstvu podjetja je ključna za učinkovito načrtovanje poslovnih strategij in sprejemanje odločitev o izdelkih.
- Temeljno orodje blagovne znamke vašega podjetja, zlasti pri zaposlovanju novih zaposlenih. Izjava o poslanstvu podjetja lahko postane temelj vseh marketinških in oglaševalskih dejavnosti, ki pritegnejo pozornost kandidatov in strank.
Zaposleni, ki so zavezani poslanstvu podjetja, izkazujejo višjo produktivnost in zavzetost. Prav tako imajo za 54 % večjo verjetnost, da bodo v podjetju ostali vsaj pet let, kar zmanjšuje stroške fluktuacije. Poleg tega je 30 % večja verjetnost, da bodo ti zaposleni postali vrhunski izvajalci v primerjavi s tistimi, ki niso zavezani poslanstvu vašega podjetja.
Primer dobre prakse: Poslanstvo Krke:
“Živeti zdravo življenje.
Z vrhunsko tehnologijo in znanjem zagotavljamo ljudem ohranjanje in izboljševanje zdravja
pa tudi bolj kakovostno življenje.”
Kako izgleda slaba izjava o poslanstvu?
Zdaj, ko ste se poučili o tem, kaj je izjava o poslanstvu, je čas da pogledamo tudi kako izgleda slaba izjava o poslanstvu. Če vaša izjava o poslanstvu vsebuje katero od spodnjih značilnosti je čas, da jo preoblikujete ali kar v celoti zmenjate
Polna je tako imenovanih “modnih besed”
Neučinkovite izjave o poslanstvu so polne modnih besed in poslovnega žargona. Če je treba vašo izjavo o poslanstvu prebrati dvakrat, da bi jo razumeli, premislite o izbiri besed ali celo o celotni izjavi.
Vsebuje slovnične napake
Slaba izjava o poslanstvu ima lahko tudi tipkarske napake in slovnične napake. Ko ustvarite idejo za izjavo o poslanstvu vašega podjetja, jo dajte v pregled vašemu piscu, da zagotovite, da je brez napak.
Slaba izjava o poslanstvu podjetja bo hitro zmedla vaše zaposlene in povzročila vprašanja glede ciljev vašega podjetja.
Daljša je od dveh stavkov
Čeprav je odlično, da ima vaše podjetje veliko ciljev, mora biti izjava o poslanstvu kratka in enostavna za razumevanje. Izjava o poslanstvu, daljša od dveh stavkov, ne bo pritegnila vaše publike in ne bo dosegla svojega cilja: hitro komunicirati namen vašega podjetja.
Ne zajema realističnih ciljev
Slaba izjava o poslanstvu postavlja nerealne ali nedosegljive cilje, ki negativno vplivajo na moralo zaposlenih. Te visoke cilje je najbolje pustiti za vizijo ali pa jih popolnoma izključiti iz poslanstva in vizije.
Sorodna vsebina: Kaj je vizija podjetja?