Ključna značilnost uspešne promocijske akcije je ta, da nam znatno povrne investicijo, ki smo jo namenili za izvedbo promocije. Seveda bo treba najprej odšteti nekaj denarja, kupiti nekaj opreme in poskrbeti za izvedbo promocije, a na koncu pričakujemo, da se bo vse to povrnilo z obrestmi – prav to pravzaprav promocija sploh je. Za zanesljiv končni uspeh poskrbi kvaliteten promocijski material, a paziti moramo na to, da izbiramo sredstva, ki so v tej vlogi kar najbolj učinkovita.
Glede na to, da imamo v mislih konkreten cilj, bomo tudi izdelke za promocijo izbirali po kriterijih, ki odgovarjajo tem pričakovanjem. Postavimo lahko nekaj posebnih prioritet, ki jih imamo pri izbiri promocijskih izdelkov, seveda pa moramo pripraviti tudi dober načrt, kako ta material tudi najbolje izkoristiti. V končni fazi imamo kar dosti opravkov, ki so nujni za dober izkoristek promocijske akcije. Še zdaleč ne smemo misliti, da ima odločilno vlogo promocijski material, saj se hitro izkaže, da pridejo v poštev še mnogi drugi faktorji. A izbrani promocijski izdelki imajo na tem področju vsekakor veliko težo, zato jim je pametno nameniti nekaj dodatne pozornosti.
Kazalo vsebine
Kakšen promocijski material izbiramo?
Nima smisla naštevati vseh mogočih promocijskih izdelkov, teh je preprosto preveč. Zanimivo je to, da lahko za promocijo uporabimo praktično vsak izdelek, ki nam pride na misel. Če je možno stvar opremiti s promocijskim sporočilom, napisom ali motivom, že lahko deluje kot učinkovito promocijsko sredstvo. Ni pa nujno, da lahko pričakujemo dober učinek, za to moramo upoštevati še nekatere dodatne kriterije, na podlagi katerih se izoblikujejo skupine priljubljenih promocijskih izdelkov.
Pogosto je na prvem mestu cena, zato med promocijskimi izdelki prevladujejo cenovno ugodni izdelki. To so drobni uporabni predmeti, kot so vžigalniki in kemični svinčniki. Za tak material bomo odšteli zelo malo denarja, običajno le nekaj centov na kos. To pomeni, da jih lahko kupimo v večjem številu in so vsestransko uporabni za različne vrste promocije. Vedno bomo imeli pri roki kakšen promocijski izdelek, tako lahko material zelo dobro izkoristimo. Takšne izdelke naročajo praktično vsi podjetniki, ki se lotevajo promocije svojega podjetja in ponudbe.
Lahko pa se osredotočimo še na druge prioritete. Gotovo nam je pomembno, da je promocijski material učinkovit in dobro opravi svojo nalogo. Namesto drobnega materiala se bomo odločili za kakšne večje in bolj opazne izdelke. Najboljši primer so bržkone promocijske majice, najdemo pa še kar nekaj dobrih idej. Izdelki, ki omogočajo prikazovanje večjih promocijskih motivov, bodo bolj učinkoviti, čeprav so dražji. Izkoristek investicije bo torej večji, kar pomeni, da lahko mirno sprejmemo tudi nekoliko višje začetne stroške.
Kreativno izbran in pripravljen promocijski material
Opravka imamo z dobro znanimi kriteriji, ki narekujejo izbiro dobro znanih promocijskih izdelkov. Veliko dela opravimo že s čisto osnovnimi izdelki, kot so vžigalniki in kemični svinčniki, že na ta način lahko dosežemo precej dober učinek. A če želimo s promocijsko akcijo zares navdušiti, takšen material ne bo dovolj.
Pri promociji veliko šteje kreativnost, ki pa prinaša tudi nekoliko večja tveganja. Če želimo svojo investicijo dobro izkoristiti, bomo verjetno ostali pri preizkušenih izbirah, ki ne predstavljajo večjih tveganj. Če pa si privoščimo nekaj več kreativnosti, se nam odpre velik potencial za nesluten uspeh, čeprav sprejmemo tudi tveganje za slabši izkoristek investicije. Bomo pa v vsakem primeru dobili zanimiv promocijski material, ki je lahko še bolj učinkovit. Pogosto so to kakšni novi izdelki, ki jih nismo vajeni v tej vlogi, lahko tudi posebej izdelani po naročilu.
Še bolj pomembno je pogosto to, da promocijske izdelke dobro pripravimo na svojo nalogo. Opremiti jih moramo s primernimi promocijskimi motivi, nato pa jih zapakiramo v vrečke, ki so običajno iz tekstila, ali na druge načine pripravimo za podarjanje ciljni publiki. Na vsakem koraku imamo možnost, da s kreativnimi rešitvami dosežemo še boljši učinek. Vsekakor se splača tu nekoliko eksperimentirati, saj na ta način dosežemo še veliko boljši učinek, kot bi ga zgolj z enostavnim promocijskim materialom.
Oblikovanje in obdelava za promocijski material
En izmed ključnih pogojev za to, da lahko izdelke uporabimo kot promocijski material, je možnost dodatne obdelave. Izdelke želimo opremiti s svojimi napisi in motivi, da lahko prevzamejo promocijsko funkcijo in svoje delo uspešno opravijo. Tu imamo velik potencial, če uspemo pripraviti atraktivne motive, s katerimi spodbudimo dober odziv pri ciljni publiki.
Ni pa nujno, da bo obdelava promocijskih izdelkov res kritična, vse je odvisno od situacije. Včasih se lahko izdelki lepo zapakirajo v promocijsko embalažo ali vrečke, sami pa nimajo izrazitih promocijskih motivov. Darilno embalažo lahko lažje pripravimo, je zelo poceni in enostavno zasnovana, a vseeno ponuja izvrsten učinek. Na ta način lahko dobimo zelo dobre kompromise in posrečene rešitve za različne promocijske akcije.
V vsakem primeru je treba promocijski material dobro pripraviti na to vlogo. Na voljo imamo različne rešitve, končnega učinka pa ne moremo vedno povsem predvideti. Pogosto se izkaže, da bodo najbolj navdušujoče tiste promocijske akcije, ki prinašajo kaj novega in sprejemajo tudi nekaj več tveganja.