Komunikacija na delovnem mestu – kako jo izboljšati?

Vsi vemo, da je komunikacija pomembna, vendar pa je razvijanje in izvajanje komunikacijskih veščin na delovnem mestu lahko zahtevno. Vzpon dela na daljavo in hibridnega dela to nalogo le še otežuje.

Kljub temu pa lahko učinkovita komunikacija na delovnem mestu prinese izjemne koristi posameznikom, ekipam in podjetjem. Tukaj smo, da vam pokažemo, zakaj je komunikacija na delovnem mestu pomembna in kako lahko že danes začnete graditi komunikacijske veščine pri sebi in svoji ekipi.

Zakaj je učinkovita komunikacija na delovnem mestu pomembna?

Komunikacija na delovnem mestu je pomembna, ker povečuje moralo zaposlenih, angažiranost, produktivnost in zadovoljstvo. Ključna je tudi za boljše sodelovanje in povezovanje v ekipi. Navsezadnje učinkovita komunikacija na delovnem mestu prispeva k boljšim rezultatom za posameznike, ekipe in organizacije.

Še posebej za vodje ima gradnja dobrih komunikacijskih veščin globoke kratkoročne in dolgoročne koristi za organizacijo. Učinkovit komunikator zna motivirati svojo ekipo, da doseže več, z boljšimi rezultati in manj nesporazumi. In kdo si ne želi manj nesporazumov?

Vse te stvari lahko prispevajo k uspehu podjetja – in tudi k vašemu osebnemu uspehu kot vodje.

komunikacija med zaposlenimi

Koristi dobre komunikacije na delovnem mestu

Ko so zaposleni neposredno vključeni v izdelke in pobude podjetja, se poveča njihov občutek pripadnosti prihodnosti podjetja. To jih tudi spodbuja k prizadevanju za izboljšanje dobičkonosnosti podjetja, zadovoljstva strank in blagovne znamke.

Oglejmo si nekaj načinov, kako gradnja komunikacijskih veščin pozitivno vpliva na organizacijo — in neposredno vpliva na njen dobiček.

8 razlogov za izboljšanje komunikacijskih veščin

  1. Boljša angažiranost Boljša komunikacija vodi k večji angažiranosti zaposlenih, kar je ključen pokazatelj njihove produktivnosti in možnosti zadržanja. Krepi dejstvo, da so vaši ljudje ključni sodelavci, ki jih podjetje ceni zaradi njihovih edinstvenih veščin in izkušenj. Z drugimi besedami, njihov prispevek — in mnenje — resnično šteje.
  2. Povečana morala Člani ekipe, ki imajo nizko zadovoljstvo pri delu, pogosteje manjkajo v službi, so manj produktivni, ko so prisotni, in pogosto negativno vplivajo na produktivnost drugih. Ko pa zaposleni razume svoje delo in kako prispeva k uspehu ekipe, v delo prinaša več energije in ponosa.
  3. Izboljšana produktivnost Boljše komunikacijske tehnike zaposlenim pomagajo bolje razumeti svoje vloge, kar jim omogoča, da svoje naloge opravljajo bolje. S temi tehnikami se lahko prihranijo viri in čas, s čimer se opravijo več nalog in zmanjša stres.
  4. Manjša fluktuacija Od podpornih sodelavcev do tehničnega osebja — izkušnje pomenijo vrednost tako za stranke kot za podjetje. Nobena organizacija ne želi izgubiti visokih stroškov zaposlovanja in usposabljanja dobrih zaposlenih, zato je komunikacija ključni dejavnik pri znižanju stopnje odhoda izkušenega osebja.
  5. Večja lojalnost Dolgoročno lahko zadržanje zaposlenih okrepi podjetje in vpliva na njegovo poslovanje. Kako se zaposleni počuti v podjetju — odvisno od tega, kako se počuti, da ga kot posameznika cenijo in spoštujejo — vpliva na njegovo lojalnost.
  6. Boljše sodelovanje Večina podjetij danes uporablja tehnologije, ki ne zahtevajo fizične prisotnosti v isti sobi ali celo v isti državi. Ta premik prinaša nove komunikacijske izzive, zato lahko vodje olajšajo sodelovanje s spodbujanjem skupin, da učinkovito komunicirajo ob uporabi najnovejših tehnologij.
  7. Manj konfliktov na delovnem mestu Veliko konfliktov izvira iz nesporazumov. Slaba komunikacija lahko ustvari negativne odnose ali celo toksična ali sovražna delovna okolja. Jasna komunikacija lahko izboljša kulturo podjetja in prepreči nesporazume med vodji in zaposlenimi.
  8. Večja motivacija Psihologi so ugotovili, da ljudje težje razumejo ali si zapomnijo koncept, če ne razumejo, “zakaj” ga morajo poznati. Kot vodja je ključna komunikacijska veščina prisluhniti “zakaj” in nato podati “ker”. Ta pristop vam pomaga motivirati zaposlene.

druženje sodelavcev

8 načinov za razvijanje komunikacijskih veščin na delovnem mestu

Ko razumete, kako pomembna je dobra komunikacija na delovnem mestu, je čas, da se osredotočite na razvoj teh veščin. Ne pozabite: učinkovita komunikacija je aktivno poslušanje — čeprav se sliši nenavadno, vam pristop “najprej poslušaj” pogosto pomaga pri oblikovanju vaše sporočilnosti.

Tukaj je 8 nasvetov za razvijanje vaših komunikacijskih veščin.

  1. Premislite Začnite z odgovori na naslednjih pet vprašanj, ki so temelj vsake komunikacije:
    • Zakaj komunicirate?
    • Kdo je prejemnik, občinstvo ali sodelujoči?
    • Kaj je vaš cilj ali namen?
    • Kaj želite, da prejemnik stori kot rezultat komunikacije?
    • Kateri format bo najbolje dosegel vaš cilj?
  2. Vzemite si čas Načrtujte, kaj želite povedati, in preglejte komunikacijo, da zagotovite, da dosega svoj namen. Pri pisanju pomeni to: popravi, popravi, popravi. Dobra komunikacija je morda videti lahkotna, a redko je.
  3. Olajšajte razumevanje Komunikacija na delovnem mestu skoraj vedno ima večji cilj. Ljudje so zaposleni. Ne prisilite jih, da se trudijo razumeti, kaj želite povedati in kaj potrebujejo storiti. Izpostavite cilj in glavno točko na začetku.
  4. Poenostavite Medtem ko ne želite podcenjevati drugih, bodite previdni, da ne otežujete razumevanja. Najdite jasno in enostavno besedilo, da povzamete svojo točko, ter ponovite to na začetku, sredini in koncu.
  5. Eksperimentirajte in diverzificirajte Razvijajte različne pristope za različne komunikacijske potrebe. Na primer, posvetite teden temu, da izboljšate strukturo neformalnih komunikacij, nato pa se osredotočite na formalne sestanke.
  6. Vadite in reflektirajte Namenoma premislite, kaj gre dobro in kaj ne pri vaših vsakodnevnih komunikacijah. Če neka e-pošta ni dosegla želenega učinka, razmislite, kaj bi lahko spremenili.
  7. Upoštevajte celotno sliko Posnemite se pri nekaj interakcijah, da boste razumeli, kako vaša neverbalna komunikacija vpliva na sodelavce. Ali vzpostavljate očesni stik? Kakšna je vaša telesna govorica?
  8. Poiščite povratne informacije Prosite zaupanja vredne sodelavce in nadrejene, naj ocenijo vaše komunikacijske veščine in odgovorijo na naslednja tri vprašanja:
    • Kaj naj začnem početi, da bom bolje komuniciral z vami?
    • Kaj naj preneham početi v komunikaciji z vami?
    • Na katerem področju naj se izboljšam, da bom bolje komuniciral v tej organizaciji?